Irodaszerek értékbecslés díja

Az első igazi munkahelyemen egy nagyon jó környezetben, viszont nagyon rossz pozíciót töltöttem be. Remek és inspiráló volt a társaság, de sajnos egy office manager feladata soha nem kifizetődő. Ti tudjátok, hogy mit takar pontosan ez a feladatkör? Általában, mikor megkérdezték, hogy mi is a foglalkozásom, és én ezt rávágtam, mindenki rettenetesen ledöbbent, hogy mégis hogy lehetek ilyen fiatalon ilyen poszton. Hát úgy, hogy ez a megnevezés, vagy ha esetleg magyarul akarnám mondani, akkor irodavezető megnevezés valójában nem más a kicsi cégek esetében, mint a modernkori rabszolgatartás hivatalos formája.

Nem elég, hogy a főnökök felé te felelsz mindennek a menetrendszerinti működtetésével, de Téged használnak szócsőnek a beosztottjaik felé is. Hatalmad közben nem igazán van, egyszerűen csak tompítod az ütéseket mind a két irányból. Mivel Te vagy a kapcsolattartó az összes szolgáltatóval, ezért mindenki neked sír, ha éppen haldoklik az internet, túl hideg van az irodában, vagy éppen túl meleg, meghal a router, vagy éppen valakinek a számítógépe, esetleg elfogy valami irodaszer, netán a WC-papír, éppen alkotás közben. Képzelhetitek, mekkora öröm lehet ezeket a panaszokat hallgatni egész nap. Ráadásul ez csak egy feladatkör, közben még volt másik két fő asszisztensi feladatköröm, sőt egy idő után már saját ügyfeleim is voltak, így totális káosz alakult ki a fejemben. Persze ez néha kihatott az irodára is, de amilyen emberekkel dolgoztam már a végén, azokért nem kár egy percig sem.

Az egyik általam nem annyira szeretett feladat volt az, hogy írjam össze, hogy mikor milyen irodaszereket szeretnénk vásárolni és mekkora értékben. Volt egy hely, ahonnan állandón rendeltem ezeket, de ezt leszögezném, hogy soha nem önszántamból tettem. Ez Magyarország egyik legismertebb irodaszeres boltja, de nem igazán szeretem, mert sokszor furcsák az ár-, értékarányok, viszont a volt főnököm minden esetben ragaszkodott ahhoz, hogy innen történjen a megrendelés. A beszállítónál volt egy állandó kontaktom. Már az sem volt túl szimpatikus, ahogy kommunikált velem, de a harmadik, vagy a negyedik megrendelésnél feltűnt az is, hogy az árak igen rugalmasan változnak az ő értelmezésében. Amikor ezt szóvá tettem neki telefonos reklamáció formájában, arra hivatkozott, hogy minden egyes megrendelésnél ő csak meg tudja becsülni a leszállítandó áru körülbelüli értékét, de az anyacég külföldi székhelye miatt, mivel az árak valutában értendőek, ezért a szállítás napján realizálódnak véglegesen. Továbbá ezeknek a megrendeléseknek az értéke attól is változik, hogy mekkora mennyiségben tartunk rá igényt, illetve, hogy a raktárkészlettől függően végül mennyi a sikeresen leszállítható termék darabszám.

Kedvesen megjegyeztem neki, hogy ezeket az információkat akár már az első alkalommal átadhatta volna nekem, csak a félreértések elkerülése végett. Továbbá gúnyos megjegyzésként még azt is hozzáfűztem, hogy az arany értékbecslési díja sokkal kiszámíthatóbb bármelyik zálogházban, mint az ő rendszerükben leadott megrendelés végleges összege. Talán nem árulok el túl nagy titkot azzal, hogy ezek után nem tartoztam kifejezetten a kedven vevői közé. Zárójelben megjegyezném, hogy nem is volt célom, ez a feladat is csak a gyorsan lezárandók közül az egyik volt.

Szóval, ha azt gondolod, hogy egy ilyen feladatkörben ajánlanak Neked munkát, akkor jól gondold meg, hogy valóban képes lennél-e lelkiismeretesen, lelkesen és vidáman csinálni, mert hidd el nekem, ha mellette még van más dolgod is, amit esetleg szeretnél hosszabb távon is csinálni, akkor nagyon nehéz lesz a kettőt összeegyeztetned. És a vége valószínűleg az lesz, hogy a számodra kevésbé kedves részeket borzasztóan elhanyagolod, ahogy én is tettem az utolsó ezen a poszton töltött hónapokban.